Banankage med orangechoko


Som ny tilflyttet til et andet land med nyt køkken og nye råvarer i supermarkederne er det ikke meget jeg har fået bagt på det seneste, og pludselig savnede jeg ekstremt meget en hjemmelavet kage – ikke bare hvilken som helst kage, men banankage! Efter min mening er banankage med chokolade en af de bedste kager der findes (hvis du f.eks. har smagt Emmery´s banankage, så ved du hvad jeg snakker om), og når man har modne bananer som liiige er lidt for modne, så er dette det eneste rigtige at bruge dem til! Og derudover skal en foodie som mig have denne kage på sin blog! Denne opskrift har jeg fundet hos Mi Confesión, som kalder det “verdens bedste banankage”. Jeg har holdt opskriften som den er, har blot tilføjet orangechokolade i stedet for almindelig mørk chokolade. Denne opskrift giver en virkelig saftig og smagsfuld banankage, og orangesmagen gør den endnu mere intens. Giv dig selv lov til at holde fri en gang imellem fra den dårlige samvittighed ved at synde og prioritér så en virkelig tilfredsstillende mundfuld.

Det skal du bruge:

opskriftSådan gør du: 

Tænd ovnen på 175°. Pisk sukker, vanillesukker og æg godt luftigt med en gaffel.

Bland mel og bagepulver sammen og vend det i dejen lidt ad gangen sammen med blødgjort smør. Mos bananerne og hak 100 g mørk chokolade og bland det i.

Fordel kagen i en form og bag den nederst i ovnen. Da min form var rimelig stor gav jeg den kun 40 min, men i den oprindelige opskrift er 55 minutter det anbefalede, så hold godt øje med kagen, stik i den undervejs og tag den ud når dejen ikke længere hænger fast.

Velbekomme!

//Bianca

Skriv et svar

