Til jul ønsker jeg mig…

 

1 ) Gastroback Juicer – jeg ELSKER friskpresset juice. Appelsin, rødbede, gulerod, æble osv – og den jeg har i forvejen er 20 år gammel. De nyere er en del mere praktiske, larmer mindre og er lettere at rengøre.

2 ) Et års forbrug af Aarstiderne – grøntsager er centralt i mit liv, helst økologiske, men det koster desværre en del, så et gavekort som dette ville falde i god jord.

3 ) Bog: A thousand splendid suns af Khaled Hossaini til fordybelse.

4 ) Italian tableware – pasta/suppeskåle fra RICE til den fine anretning.

5 ) Bageform i silikone, hjerteformet, fra RICE – jeg elsker ting der skaber glæde, og det gør kagen der kommer ud af denne form. Og så er den lyserød!

6 ) Delikatesser: Soltørrede blåbær, olivenolie, kæmpedurum/kamutmel, havsalt, gojibær, 100% øko kakao, gourmetknækbrød, osv. til alle de lækkerier jeg skal skabe i køkkenet. Det er spændende at blive overrasket og få noget som inspirerer til nye opskrifter.

7 ) Kitchenaid køkkenmaskine til alle de kager og brød jeg skal bage – æltning og piskning kan nogle gange godt være den mindre spændende del af det at lave mad. En lille køkkenhjælper ville ikke gøre noget.

8 ) “Gi’ en ø” velgørenhedsgave – dette er en god måde at glæde andre end sig selv – vi har jo så meget i forvejen.

9 ) Beats by Dr. Dre hovedtelefoner til min iPod – musik er uundværlig og er ekstremt inspirerende, derfor er god lyd et must.

10 ) Bog om Social Business skrevet af Yunus: “Building Social Business” til det praktik-interview jeg skal til i januar!

11 ) Nyt kamera til alle de fine mad- og rejsebilleder jeg skal tage til jer.

12 ) The Hummingbird Bakery Cookbook – hele stemingen i bogen spreder glæde og resultatet af at bruge den er masser af super lækre, farverige, vanedannende kager.

13 ) En tur på NOMA – vil så gerne smage hvad verdens nummer 1 har at byde på. Der er meget blandede meninger blandt eksperterne og jeg vil gerne have min egen mening.

14 ) Microplane krydderudtehakker – jeg hader normalt at hakke krydderurter! Og denne her ser så genial ud.

15 ) Gavekort til HAY – indretning er en af mine store passioner, jeg synes HAY har så mange lækre ting.

16 ) Udstikkersæt af god kvalitet til at lave julesmåkager.

Jeg tænkte at en ønskeliste ville være et hyggeligt indlæg i denne tid hvor julegaveræset har sat ind. Som det tydeligt femgår er køkkenet førsteprioritet når der skal købes eller ønskes noget, og netop derfor tænkte jeg det var relevant at lægge på bloggen. Nogle af disse ting kan måske inspirere dig til hvad du skal give madelskeren, livsnyderen eller den kreative i julegave.
Billedet er taget i weekenden, hvor Julebag 1.0 foregik. Næste weekend står på Julebag 2.0, så der kommer snart et indlæg med både jødekager, konfekt med nougat/marcipan og sunde havregrynskugler! Kig forbi.
Rigtig god december til alle jer derude!
//Bianca
3 thoughts on “Til jul ønsker jeg mig…

    • Mange tak, det skal jeg huske.
      Mht nr. 2, så bruger jeg det altid til boller eller andet, men det ville jo være fint med mere juice ud af hver frugt og grøntsag.
      Tak for tippet, sundhed og kvalitet frem for alt! 🙂

  1. Jeg har faktisk en oscar vitalmax 900 i sølv. Jeg har brugt den måske 10-15 gange i den tid jeg har haft den (2 år), så den er som ny. Den er din for 1700. Gav 240/260 £ for den, men nu vil jeg gerne købe en ordentlig blender i stedet.

Skriv et svar

