Et øjebliks fordybelse

Kogebøger og hygge

Jeg vælger en kogebog og tager den ned fra min tallerkenrække, sætter mig i sofaen, i solen på terrassen eller lægger mig i sengen, jeg åbner bogen og bladrer gennem… Pludselig finder jeg mig fanget og dybt betaget af madens univers. Når man kigger på de bøger jeg ejer er det nok ikke svært at se, at mad er en af mine yndlingsemner når det gælder læsning. Ofte fordyber jeg mig i en af mine bøger, og selv hvis jeg bare lige slår hurtigt op i en bog fordi jeg har glemt en ingrediens til noget jeg skal lave, så begynder mit blik at vandre rundt på de spændende sider, jeg sætter mig i sofaen, smider skoene, og her bliver jeg.
Hvis jeg har tiden til at hygge mig med det, kan jeg ofte ende med at sidde i min sofa med 10 kogebøger rundt om mig med post-it’s i dem alle fordi der er så mange ting jeg gerne vil afprøve.

Jeg elsker den følelse af tilfredsstillense jeg får, når jeg har tiden til at fordybe mig. Kan madlavning være en mental tilstand??

Når jeg har med mad at gøre føler jeg mig ihvertfald beriget, udfordret og taknemmelig for at jeg har mulighed for at opleve så mange forskellige kulinariske og gastronomiske oplevelser, og at jeg kan dele dem. Der kommer meget mere herfra. Disse dage har jeg meget travlt med mit speciale, derfor har jeg ikke lagt noget op i noget tid, men det kommer snart! Og i kan desuden glæde jer til et spændende indlæg om Stevia, det nye naturlige sødemiddel, som mit speciale handler om.

Mad er spændende, farverigt, fuld af værdi og en vigtig del i alles liv. Jeg glæder mig til at skrive meget mere om det.

Dette lille hygge-indlæg var egentlig blot en mulighed for at fortælle hvor passioneret jeg er omkring mad, og hvor taknemmelig jeg er for, at i læser med på min stadig meget nye blog.

Tak.

//Bianca

One thought on “Et øjebliks fordybelse

  1. Pingback: Et øjebliks fordybelse | Madbevægelsen -- danske madblogs

Skriv et svar

